Tuesday, January 31, 2012

29.01.2012 - AL FATIHAH BUAT NENEK CIK AUNI

Assalamualaikum sume ..
Untuk entry kali nie Cik Aten nak share lagi 1 kisah sedih ..
Selepas 10 hari moyang Cik Aten pergi menghadap Ilahi , nenek Cik Auni pula pergi menghadap Ilahi ..
Al Fatihah buat arwah nenek Cik Auni .. Cik Aten harap Cik Auni tabah menghadapi ujian yg Allah berikan pada Cik Auni ..

Cik Auni , nie pesanan Cik Aten buat Cik Auni :

Auni , aku taw kau kuat .. Aku taw kau bole lalui sume nie .. Kalo aku bole , kau pun mesti bole .. Kita same2 kehilangan orang yg kita sayang .. Kau ingat tak mase moyang aku meninggal hari tu .. Kau cakap kat aku " Aten kau kene kuat .. tak bole macam nie .. tak bole sedih2 .. kau kene makan nanti kau pulak tak sihat .. kau sabar keyh " Ingat tak sume yg kau cakap kat aku ? Sekarang nie aku pulak nak cakap dekat kau .. " Auni , kau kene kuat , tabah .. Kau tak bole sedih2 .. Kau kene makan .. nanti kau pulak yg sakit .. Kalo kau nak arwah nenek kau tenang kat sana kau tak bole sedih .. Kau kene kuat .. Kau kene selalu doakan nenek kau .. Yang dah pegi biarkan dia pegi dengan aman & tenang .. Kita yg ada nie mesti kuat teruskan hidup .. Kau jangan sedih2 oke .. Ramai yg bersama dgn kau .. Ramai yg bagi semangat dekat kau .. So , kau kene kuat oke .. Aku sentiasa bersama kau "

Tapi Auni , aku nak mintak maaf sangat2 .. Aku takde disisi kau mase kau perlukan aku .. Bodoh la aku nie kan .. Tak patut aku biarkan kau sorang2 mase nenek kau meninggal hari tu .. Mesti kelam kabut kau cari aku kan .. Kesian kau .. Sorry sangat2 taw .. Handphone aku buat hal mase tu .. sorry sngt2 syg .. Aku rase bersalah sngt2 dengan kau .. Takpe aku tunggu kau balik oke .. Aku bawak kek batik banyak2 dekat kau .. Aku nak tebus balik salah aku dekat kau oke .. Itu janji aku dekat kau yea syg ..

Sayang tak nak sedih2 oke .. Auni yg aku kenal kuat .. Tak lemah .. Tabah .. Ingat Allah uji kita sebab Allah syg kita .. Allah tahu kita boleh hadapi sume nie .. Sebab Allah takkan uji kita diluar kemampuan kita .. Take care yea sayang .. Jaga kesihatan .. Tak sabar nak jumpa kau Isnin depan .. Miss you so much & love you so much <3








Aku nak bile kau balik Jengka nanti , bile jumpa aku .. kau dah tak nanges2 ..
Aku tak nak tengok air mata kau mengalir walau setitik pun ..
Aku just nak tengok senyuman kau yg ceria macam dalam gamba nie je oke ..
Loveyousomuch <3

1 comment: